Power of Thanks

סקירה וניתוח לפרק BNI 789: "Power of Thanks" עם האורח דין סטנזל (Dean Stanzel)

להלן התוכן העיקרי העולה מהפרק, לצד ניתוח כיצד ניתן ליישם אותו בקליניקה טיפולית, בדגש על עבודת נטוורקינג ופיתוח קשרים עסקיים במסגרת BNI:


רקע על משתתפי הפרק

  1. מנחה הפודקאסט: לרוב, הפודקאסט "BNI & The Power of One" מונחה על-ידי טים רוברטס (Tim Roberts), מנהל אזורי ב-BNI ומומחה בנטוורקינג עסקי.
    • הגישה שלו: נטוורקינג צריך להתבסס על ערך וקשר אישי, תוך הדגשת עקרון "Givers Gain" של BNI (כשאתה נותן לאחרים, בסופו של דבר גם אתה מקבל).
  2. האורח – דין סטנזל (Dean Stanzel) מ-Top of Mind Gifts
    • התמחותו: דין עוסק בעולם המתנות העסקיות והוקרת התודה (Appreciation/Recognition Marketing). הוא מסייע לארגונים ואנשי מכירות להישאר "Top of Mind" בעזרת מתנות מותאמות אישית ופעולות הוקרה.
    • הגישה שלו: “Power of Thanks” – הכוח שבאמירת תודה והענקת תשומת לב אישית ללקוחות, שותפים או ממליצים. העיקרון הוא שזיכרון חיובי וחוויה אישית מגדילים משמעותית את נאמנות הלקוח ואת הסיכוי לקבלת הפניות חדשות.

עיקרי הנושאים בפרק

  1. החשיבות האסטרטגית של תודה אישית (Power of Thanks)
    • הדין מדגיש שמילת תודה או מחווה קטנה, כשהיא מגיעה בזמן הנכון ובאופן מותאם אישית, יכולה לבסס מערכות יחסים לאורך שנים.
    • ב-BNI, מערכת היחסים עם חברי הקבוצה ועם המפנים שלכם חשובה לא פחות מאיכות המוצר/שירות. הבעת הכרת תודה היא חלק קריטי מחיזוק "הפסיכולוגיה של הנתינה" (Givers Gain).
  2. הישארות ב-Top of Mind
    • השם של החברה של דין מצביע על הצורך להישאר במודעות גבוהה אצל הלקוחות והמפנים.
    • כשאתם מבצעים מחוות קטנות של תודה (למשל הודעה כתובה בכתב יד, מתנה סמלית, ברכה אישית ליום הולדת), אתם מבדלים את עצמכם מאחרים.
    • האפקט: האנשים שיקבלו מכם מתנות או דברי תודה יזכרו אתכם בצורה חיובית ויהיו יותר מוכנים להמליץ עליכם הלאה.
  3. יישום בגישת BNI – חיזוק והעמקת קשרים
    • בפרק מציינים שכל בעל עסק יכול לבחור ערוץ "תודה" שמתאים לתחום ולתקציב שלו.
    • ב-BNI, מערכת ההפניות תלויה באמון ובקשר רגשי שנבנה בין החברים. מחוות תודה גורמות לצד השני להרגיש שהתרומה שלו או ההפניה שלו מוערכים באמת, ולא מובנים מאליהם.
  4. דוגמאות פרקטיות
    • משלוח הודעת וידאו קצרה בוואטסאפ עם תודה אישית.
    • מתנה צנועה (כרטיס ברכה, עוגיות, עט ממותג) אחרי שקיבלתם הפניה או סיימתם טיפול מוצלח בלקוח שהפנה אדם אחר.
    • שימוש בכלים אוטומטיים לשליחת ברכות ימי הולדת או חגים (אך לשמור על נימה אישית ולא גנרית מדי).

ניתוח ויישום לקליניקה טיפולית להגדלת מעגל המטופלים

  1. בניית מערכת "תודה" ללקוחות ומפנים
    • ניתן ליצור רשימה מסודרת של מפנים (רופאי כאב, מרפאות, חברי BNI, מטפלים משלימים וכו’). בכל פעם שמגיע מטופל דרך הפניה – לשלוח מכתב/מייל/הודעה אישית למפנה.
    • ליצור שגרה קצרה אך קבועה: אחת לחודש, לשלוח “תודה” למפנים המצטיינים או למפנים חדשים שתרמו לגדילת הקליניקה.
  2. הבלטת ערך הטיפול והחוויה האישית
    • לאחר תהליך מוצלח של טיפול, אפשר לשלוח למטופל תודה על כך שבחר בקליניקה שלך. זה ייצור נאמנות גבוהה יותר ויעודד הפניות אישיות.
    • אפשר לצרף מידע מועיל (כמו טיפים לשימור תוצאות הטיפול) או מתנה קטנה (למשל, כדור פיזיותרפי ממותג).
  3. מינוף קבוצת BNI והנטוורק הקיים
    • כחבר/ה ב-BNI פולג, כדאי לתעד בכל מפגש קבוצתי אם קיבלתם הפניה ולפרגן באופן פומבי למפנה (“I have a Thank You for the referral”).
    • במפגשי 1:1 עם חברי הקבוצה, שתפו בחשיבות "תודעת תודה" משותפת – עודדו אותם גם להשתמש בתרגולים האלה, וכך תרחיבו את התרבות הארגונית החיובית.
  4. שימוש בערוצי הדיגיטל הקיימים (ללא עלות משמעותית)
    • ניתן להעלות פוסטים בדף הפייסבוק או בוואטסאפ הקבוצתי של BNI, ולציין בכל פעם סיפור קטן של “Thank You” – זה מייצר תחושת קהילה וחיבור אישי.
    • בדיוור או באתר הקליניקה אפשר ליצור פינה “לקוחות מספרים” ולשלב שם תודה הדדית.
  5. מדידה ושיפור (ROI)
    • כדי לוודא שהפעולות מניבות תוצאות, חשוב למדוד: כמה מטופלים חדשים הגיעו דרך הפניות, כמה מהפניות הן מפנים חוזרים?
    • אם יש עלייה משמעותית, תוכלו להתחקות אחר סוג ההוקרות שמצליחות (מכתב תודה אישי לעומת מתנה קטנה, למשל).

סיכום

הפרק מדגיש את הכוח שטמון בהודיית תודה אישית, מתוזמנת ובעלת הקשר רגשי אמיתי – כלי שבנוסף להיותו יוצר אווירה חיובית, הוא יכול לייצר צמיחה עסקית ממשית.
עבור הקליניקה שלכם, המתמקדת בטיפול בכאב והגדלת טווח התנועה, שילוב עקרונות “Power of Thanks” עשוי:

  • לחזק קשרים עם רופאים ומרפאות כאב ולהגדיל זרם הפניות.
  • להגדיל את שביעות רצון המטופלים ולעודד אותם להפנות חברים ומשפחה.
  • לייצר בידול מול מטפלים אחרים בדרך של אכפתיות, יחס אישי ושירות בסטנדרט גבוה.

שמירה על מערכת “תודה” קבועה ושיטתית תהפוך אתכם לכתובת מרכזית בתחום – לא רק בזכות המקצועיות הרפואית, אלא גם בזכות החוויה האנושית והקשובה שאתם מעניקים למפנים ולמטופלים כאחד.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *